Saltar a continguts

Menú principal

Notícies

30/11/2012
EL SOL VISITA OLOT, LES TERRES VOLCÀNIQUES.

El passat 30 de novembre la gran família del Sol del Solsonès se’n va anar d’excursió, un viatge turístic, cultural i gastronòmic.

Imatge de complement

Vam sortir de Solsona a les 8 del matí direcció Olot, i vam fer la primera parada a la plana de Vic, disposats a esmorzar i reunir les energies necessàries per disfrutar del dia, vam continuar el viatge tot passant pels magnífics túnels de Bracons, un dels quals té una llargària de 4500 metres. En arribar al nostre destí vam dirigir-nos a la cooperativa de la Fageda, una cooperativa d’iniciativa social sense ànim de lucre. Té com a finalitat la integració laboral de persones que pateixen discapacitat intel·lectual o trastorns mentals severs. Està situada a la Fageda d’en Jordà al Parc natural de la zona volcànica de la Garrotxa, una finca de 15 hectàrees on hi ha activitats tan assistencials com productives. Les activitats productives són eminentment agrícoles i es desenvolupen dins el marc administratiu d’un centre especial de treball, una granja de 500 vaques per a la producció de llet, la planta d’elaboració de productes làctics, entre ells el iogurt de la Fageda, un dels productes més importants; una secció de jardineria, la planta d’elaboració de gelats, el taller de manualitats i la nova activitat d’horticultura i conserves. I pel que fa a les activitats assistencials: un servei de teràpia ocupacional, pisos assistits pels treballadors i activitats de lleure, persegueixen millorar al màxim la qualitat de vida dels seus usuaris. Vam ser rebuts per una guia turística de la Fageda, la Montse, la qual ens va presentar un vídeo en que s’explicava tot l’anterior. Després vam ser acompanyats a veure les vaques, la sala de munyir,els vedells de 3 setmanes i la sala d’elaboració dels productes làctics, i finalment vam ser obsequiats amb un iogurt. Va ser una visita amena i entretinguda i molt gratificant per tots. Moltes gràcies per la tasca que estan portant a terme, tan humana i de generositat.
Seguidament vam anar al bosc de la Fageda d’en Jordà, situada al terme municipal de Santa Pau. La nostra elecció per fer aquesta visita va ser la dels carruatges amb cavall, una visita de 60 minuts, on també van deixar-nos caminar pel bosc i observar la genialitat i la frondositat de la natura. La Fageda d’en Jordà és un bosc de faigs excepcional perquè creix en un terreny planer i s’assenta damunt d’una colada de lava procedent del volcà Croscat, i ens ofereix un relleu accidentat amb abundoses prominències que poden assolir més de 20 metres d’alçada i que reben el nom de tossols. Sens dubte va ser una visita relaxant i tranquil·la. Us recomanem que la visiteu, ja que és una bona manera de rebre una teràpia natural.
En sortir de la Fageda vam dirigir-nos a Castellfollit de la Roca, una vila de la Garrotxa, on vam tenir l’oportunitat de gaudir i contemplar la bella singlera de la qual aquest poble forma part. Vam dinar tots junts al Restaurant Can Bundància , on vam menjar amanida, arròs de muntanya del Gironès i carn a la graella, ens van oferir un tracte cordial i proper, és per això que des d’aquí els volem agraïr la bona acollida que ens van fer especialment als treballadors, a l’amo Ramon i a la mestressa Núria.
Amb fe i esperança tots confiem a gaudir d’altres rutes turístiques i culturals del nostre país. La propera sortida serà el 18 de desembre que visitarem la fira de Santa Llúcia de Barcelona i el Zoo de Barcelona.
Ja us hi podeu apuntar!!
Ajuda’ns a ajudar. La gran família del Sol del Solsonès us desitgem bones festes nadalenques, bon proper any nou i que el bon Jesús beneeixi a tothom i fonamentalment la família.